Grekland

Bild

Grekland är ett land som ligger nära min familjs hjärta. Mormor & Lasse, min mamma och så jag. Vi alla älskar verkligen Grekland. Jag har besökt ett antal öar. Samos, Kreta, Rhodos, Kefalonia, Thassos, Karpathos och Lefkas. Om jag skulle återvända till någon av öarna skulle det definitivt bli Kefalonia. Den ön är fantastiskt grön och jag förälskade mig fort i den. Jag åkte dit med min mamma för 2,5 år sedan och vi bodde utanför staden Argostoli i en lugn liten by som heter Lourdas. Varje dag promenerade jag och min mamma till en fantastiskt vacker strand som låg cirka 800 meter ifrån vårt hotell. Vi var i stort sett nästa alltid ensamma på denna strand. Det fanns ingen taverna eller toalett vid stranden så vi tog med oss ett parasoll och picnic och åt lunch på stranden varje dag. Jag hade med mig en liten min högtalare och vi spelade lounge musik. Vågornas slag dåsade i öronen och hade en otroligt lugnande effekt på oss. Det var en lång nedförsbacke när vi skulle gå till stranden och en lång uppförsbacke när vi sedan skulle gå hem. Väldigt jobbigt när man hade solat en hel dag, men det är ju bara lyxproblem. Något som jag alltid fascineras av när jag kommer till Grekland är alla fantastiskt vackra blommor. Dofterna som sprider sig i luften. Salta hav, olivolja, citronträd. Bilder säger mer än ord är ett rätt uttjatat ordspråk men det stämmer så väl. Så här kommer lite bilder från min favorit ö, Kefalonia. Och den gamla gubben fångade jag på bild på Kreta. 

BildBildBildBildBildBild

2 thoughts on “Grekland

Leave a Reply

