Inspiration

Vad man än är intresserad av när det kommer till trädgård känns det som att inspiration är A och O. Att finna inspiration är svårt om man inte söker den tycker jag. Därför brukar jag ibland besöka biblioteket och läsa igenom alla trädgårdstidningar de har. Det är perfekt, man slipper betala för tidningarna och kan ta bilder på sånt man tycker är inspirerande. Det skulle bli rätt dyrt att köpa alla trädgårdstidningar varje månad, så jag snålar in på det och spar pengarna till annat behövligt, fröer, jord, trädgårdsredskap. 🙂
Att besöka trädgårdar och blomsterbutiker är också inspirerande. Igår träffade jag en tjej som jag lärt känna på BB. Hon födde en son 2 dagar efter mig. Vi tog en lång promenad till Rosendahls Trädgård. Det var helt fantastisk fint väder, solen värmde verkligen. Sånna dagar är det lättare att finna inspiration tycker jag. När man verkligen känner att våren och sommaren är på väg. Jag tog lite inspirerande bilder när jag var där. Det är något jag ofta gör. Tar bilder på sånt jag blir inspirerad av och sen kan man gå tillbaka och bläddra igenom de bilder man har. Så finner man inspirationen igen.

BildDetta är verkligen en trend i trädgårdsvärlden nu. Att ha många små vaser med blommor i. Mitt tips är att köpa många små vaser i second hand butiker. Där kan man ofta hitta olika modeller. Sen är det bara ut och plocka vitsippor, krokusar, vide och ställa ihop vaserna på matbordet, i ett fönster eller varför inte i badrummet om man har en fin plats för det.

BildNågot annat som verkar vara lite trendigt i år är att införskaffa sig ett Rosmarinträd. Dem är verkligen fantastisk fina. Jag tänker nog köpa ett att ha på vår balkong. Det ger en känsla av medlehavet. Det här fina trädet hittade jag på en nyöppnad butik i Sundbyberg som heter Basilica Fabrica. Den butiken är helt fantastisk fin. Jag blir verkligen inspirerad av att besöka den. Bild

Bjuder på lite fler bilder som jag tagit i och utanför butiken

  1. Bild

BildBild

2 thoughts on “Inspiration

  1. Håller verkligen med dig om det där med att söka inspiration. Vart jag än åker så måste jag gå in i varenda blomsteraffär jag går förbi. Och känner jag mig lite omotiverad någon dag så har jag hundratals bilder sparade i mobilen och datorn att scrolla igenom för att få tillbaka gnistan. Och så alla dessa trädgårds- och blomsterbloggar och instagrammare, de kan en alltid lita på!

    Fina minivaser! De har blivit som ett beroende för mig. Så himla enkelt och billigt sätt att piffa till hemma.

Leave a Reply

